Tefal Liberty Stoomgenerator SV7010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Liberty Stoomgenerator SV7010 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

Anita 22-03-2021

Geen goed strijkmachine

Ik heb deze vorig jaar gekocht, maar alleen maar ellende, in het begin deed hij het niet goed(was een Philips gewend) daarna de hij het redelijk, en nu echt drama, doen niks meer wat stomen betreft, wordt wel warm, maar maakt ook heel veel herrie! Ik ga terug naar de winkel want na net 1 jaar moet dat niet mogen tenslotte kosten ze genoeg! En mag je ook wat verwachten.

Minpunten

• Stoomt niet
  • Maakt vreselijke herrie
  • Is best zwaar in gewicht

Nicolle 08-05-2019

Stoomgenerator

Ontevreden over deze stoomgenerator. Na 1 strijk geeft het al kalk aan. Ook na vervanging "kalkdoosje" met tot gevolg dat hij niet stoomt. Tevens minder stoomgaatjes in de zool waardoor strijken langer duurt. Tevens maakt het veel geluid

Pluspunten

• Lichtgewicht

Minpunten

• Waterreservoir
  • Ontkalken

Ray 07-11-2018

Geen Tefal Stoomgenerator meer!

Na ½ uur strijken kwam er vieze drab uit de zool van het strijkijzer. Stoom komt er pas goed uit als je het pand van je overhemd al gestreken hebt!

Minpunten

• Doet niet waar het voor ontworpen is
  • Smurrie uit strijkzool na ½ uur gebruik

Uilable 30-12-2017

Tefal Liberty Stoomgenerator SV7010

Het is een fijn en mooi strijkijzer.
de slang is prettig lang en een simpele bediening.
Helaas stoomt de de strijkbout na het stomen nog even na waardoor je met vertraging moet stomen/strijken.
Dit is even wennen maar na een paar overhemden ben je hieraan gewend.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Snelle opwarm tijd
  • prijs

Minpunten

• na stomen

Josefien 27-12-2017

Mooi Design

De afgelopen 4 weken is door 5 gebruikers de stoomgenerator intensief gebruikt. Van hoeslakens en blouses tot t-shirts en spijkerbroeken aan toe. Ieder moet tenslotte haar of zijn eigen kleding strijken.
Het gebruik scoort geen voldoende. De oorzaak is de vertraging van de stoomtoevoer als je de knop indrukt. Deze bedraagt 1 tot 1,5 seconde en dat strijks heel vervelend. Als 2e negatief punt is dat er slechts uit een deel van de zool stoom komt; niet in de punt en niet aan de achterzijde. Hierdoor ben je langer bezig dan zou moeten. Dit merk je juist bij het strijken van blouses en overhemden.
Een ander nadeel is het gebruik van anti kalk tankjes. Deze kosten €15 per 2st.
Maar als het vorige strijkijzer geen stoomgenerator is geweest, zullen deze negatieve punten niet opvallen en zal je er vanuit gaan dat dit normaal is.

Het ontwerp is mooi en de bediening eenvoudig. Er komt voldoende stoom uit, maar zoals gezegd, alleen uit het middenstuk van de zool.

Mijn advies, koop een stoomgenerator met een antikalk staafje, een volledig geperforeerde zool. Deze zijn duurder, maar je hoeft een tankjes te kopen.

• Spiegel gladde zool

Minpunten

• Geen stoom uit punt en achterzijde
  • Aanschaf anti kalk tankjes
  • Vertraging stoomtoevoer

Alex 22-12-2017

Minder stoom uit gaatjes

Ik heb hem nu 2 weken in huis. We hadden nog de oude versie in huis en deze wilde we eerst testen of hij wel beter was.

Daar zijn we het thuis niet helemaal over eens.
Ik ben niet een topstrijker en ik vind hem gewelsig strijken.

Maar mijn vrouw daarentegen is onze strijkampioen en die vind hem in een paar opzichten minder dan de oude.
Er lijkt wel een soort vertraging op de stoom te zitten als je het nosig hebt.

En er zitten verdeeld over de zool gewoon op minder plekken gaatjes waar de stoom uitkomt.

Dit zijn de 2 minputen. Verder is het een grweldig en handzaam apparaat waar je zelfs de dikke stoffen goed mee kan strijken.

Wij gebruiken de nieuwe en de oude nog even naast elkaar...de oude gaat dus nog niet de deur uit.

Pluspunten

• Met stoom strijken werkt geweldig.
  • Kan waar nodig makkelijk uit elkaar
  • Mooie vormgeving
  • Niet zwaar

Minpunten

• Trage stoom
  • Minder gaatje dan de oude

saskiavh 20-12-2017

strijkt heel fijn

Heel fijn strijkijzer , strijkt veel gladder als een normaal stoomstrijkijzer , Groot strijkwater reservoir , dus dan hoef je niet telkens bij te vullen , Lekker licht tegenover een normaal stoom strijkijzer, Makkelijk weg te zetten , als je aan de voorkant de beugel omhoog doet kun je alles in een keer wegzetten , Spijker broeken zijn ook veel makkelijker te strijken. Alleen als hij gaat stomen maakt hij wat meer herrie maar niet echt storend , Hoelang die antikalk cartridge mee gaan weet ik nog niet , misschien is dat weer een min punt want die kosten toch weer rond de 15 euro per twee stuks , Er worden er wel 2 meegeleverd en een in het strijkijzer bij aankoop , Maar tot nu toe zeer tevreden en ga weer met plezier strijken ,

Pluspunten

• snel warm
  • groot waterreservoir
  • stijkt veel gladder
  • makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• antikalkcartridge

YoungUrbanProf 19-12-2017

Praktisch op te bergen en te hervullen

Een bijzonder handig strijkijzer. In het bijzonder gemakkelijk om op te bergen door het klemmetje dat het sttrijkijzer bevestigt aan het basisstation. Daarnaast is het bijzonder praktisch dat er een watercompartiment is dat los te halen is van de rest van het apparaat. De stoomkracht is ook goed. Alleen het design laat wat mij betreft te wensen over: paars is een weinig neutrale kleur.

Pluspunten

• Makkelijk om op te bergen
  • Makkelijk te hervullen

Minpunten

• Paars is een weinig neutrale kleur

Rickie 18-12-2017

Strijkijzer

Strijkijzer die snel opgewarmd is, met groot wateresservoir.
Strijkijzer ligt goed in de hand, jammer dat als je met stoom wilt strijken je het knopje steeds moet vasthouden.
Ook nadat je het knopje hebt losgelaten blijft hij nog lang nastomen.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Snel warm
  • Groot wateresservoir

Minpunten

• Geen automatische stoomknop
  • Blijft Lang na stomen